Nowe pomysły na biznes

W chwili obecnej na rynku działają dziesiątki małych przedsiębiorstw, które starają się jakoś wykorzystać załamanie koniunktury na własną korzyść. Naturalnie nie jest to proste, ale można czasami podnieść swoją rynkową wartość w chwilach, gdy dawni konkurenci notują regularne spadki. Szczególnie mocno zmienia się charakterystyka rynku turystycznego, który w ostatnich latach wpadł w bardzo poważne kłopoty. Najpoważniej uderzyły one jednak nie w same hotele, które nadal są w stanie skutecznie sprzedawać swoje noclegi biznesmenom i wpływowym ludziom polityki czy showbiznesu, a w biura podróży, które same nie dysponowały nigdy swoim majątkiem, a jedynie pośredniczyły między liniami lotniczymi czy hotelami właśnie w sprzedaży biletów i noclegów. Gdy jednak nagle okazało się, że przeciętny współczesny turysta doskonale radzi sobie z samodzielnym wyszukiwaniem ofert na noclegi czy bilety lotnicze, a do tego komunikuje się bez problemu najróżniejszymi kanałami w języku angielskim – rola pośredników została zminimalizowana i zmarginalizowana do stopnia, w którym sami hotelarze oraz linie lotnicze zaczęli skutecznie promować się w sieci i oferować duże upusty każdemu użytkownikowi, który zamówi nocleg lub bilet online. Dzisiaj ten rynek regularnie rośnie a dzięki niemu większe szanse na sukces mają także małe pensjonaty i rodzinne motele.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.